Za normalno delovanje vsakega vozila je potrebna hladilna tekočina

Pravilno vzdrževanje avtomobila je nujno za podaljševanje njegove življenjske dobe in za zagotavljanje varnosti med samo vožnjo. Za to pa moramo imeti na voljo ustrezne pripomočke, kamor nedvomno sodi tudi kakovostna hladilna tekočina, ki je seveda potrebna tudi za vzdrževanje drugih tipov vozil, kot so na primer tovornjaki in traktorji. Potrebujemo jo torej povsod tam, kjer je prisoten motor z notranjim izgorevanjem.

Najpomembnejše naloge, ki jih ima hladilna tekočina

Motor pri avtomobilu se med vožnjo močno segreva, poskrbeti pa moramo za to, da se ne segreje preveč, saj bi zaradi tega avto oziroma motor lahko zakuhal, kot radi rečemo – torej se prekomerno segrel. Tega pa si seveda ne želimo oziroma to hočemo na vsak način preprečiti, za kar poskrbi tudi hladilna tekočina.

Zakaj je torej tako pomembno, da se pravočasno dolije dodatna hladilna tekočina? S tem poskrbimo za:

  • odvajanje presežne toplote in s tem za zmanjšanje nevarnosti pregrevanja motorja,
  • učinkovitejše delovanje motorja,
  • preprečevanje zmrzovanja v hladnejšem delu leta,
  • preprečevanje rjavenja.

Kdaj je čas za dolivanje?

Mnogi čakajo na opozorilni znak na armaturni plošči, vendar pa je ta pristop precej tvegan. Lahko se namreč zgodi, da bo takrat že prepozno za dolivanje. Ker si verjetno ne želite, da vas preseneti čuden dim, ki bi se začel širiti izpod pokrova, je smiselno, da redno preverjate, ali je potrebna dodatna hladilna tekočina, ki jo je pametno imeti vedno pri roki.

Tako jo boste lahko dolili prej, preden bi prišlo do resnejših težav ali celo do nepopravljivih napak, s čimer bi bili najverjetneje povezani precejšnji finančni stroški. Če ugotavljate, da se morate za dolivanje odločiti zelo pogosto, pa je vsekakor smiselno, da se preveri, ali sistem zares tesni tako, kot bi moral. Razlog, zaradi katerega prihaja do stalnega zniževanja ravni hladilne tekočine, pa je lahko tudi korozija oziroma rjavenje.

Izbira naj bo prilagojena specifikam vašega vozila  

Na prvi pogled se zdi, da bi se lahko za zmanjševanje tveganja za pregrevanje uporabljala kar voda. Vendar pa je treba upoštevati, da bi se s tem povečevala nevarnost za korozijo, poleg tega pa voda ne bi bila primerna v zimskem času, saj bi prišlo hitro do zmrzovanja. Običajna hladilna tekočina je zato sestavljena iz mešanice vode in etilen glikola, ki so ji nato dodani različni aditivi.  Pri nakupu bodite pozorni na to, da bo izbrana sestava zares ustrezala motorju vašega vozila.

Sorodna vsebina: